irodalmi blogozós blogozásom

Ez blog "A többi csak irodalom" Verlaine

Friss topikok

  • alma77: Nem a cipőben hanem a cipóban találja meg az orrát. (2010.01.25. 21:56) Gogol: Az orr
  • alma77: ühüm majd igyekezek:) (2010.01.25. 21:54) Charles Baudelaire: Kapcsolatok
  • ancsyblogja: nekem nagyon tetszik, amit írtál:) szerintem szenzációs. a humor pedig abszolút a te műfajod:) (2010.01.24. 17:56) Dosztojevzkij: Bűn és bűnhődés
  • oFő: csak sejtem, mit akartál mondani az elvált férfival, majdnem meg is sértődtem rajta, aztán mégsem.... (2010.01.20. 20:41) Charles Baudelaire: Egy dög
  • oFő: mindent a fordítók csinálnak! ők tehetnek mindenről! ha jól sikerül a vers, az az ő érdemük, ha me... (2010.01.20. 20:36) Paul Verlain: Költészettan

Linkblog

HTML

Paul Verlain: Őszi chanson

2009.12.31. 12:36 | alma77 | Szólj hozzá!

A vers különböző fordításokban:

           Nyugat 1917.9. szám                            1864-ben fordított

 

 


Ősz hegedűl
Szünetlenűl
A tájon
S ont monoton
Bút konokon
És fájón...

S én csüggeteg
Halvány beteg,
Mig éjfél
Zeng, csak sirok,
S elém a sok
Tűnt kéj kél...

Oh, múlni már,
Ősz! húllni már
Eresszél!
Mint holt avart,
Mit felkavart
A rossz szél...

Ősz húrja zsung,
Jajong, busong
A tájon
S ont monoton
Bút konokon
És fájón.

S én csüggeteg,
Halvány beteg,
Mig éjfél
Kong, csak sirok,
S elém a sok
Tűnt kéj kél.

Óh, múlni már
Ősz! hullni már
Eresszél!
Mint holt avart,
Mit felkavart
A rossz szél...

 

Mindkettőt Tóth Árpád fordította, mégis vannak benne különbségek. Sok fordítást láttam a neten meg az órán is. Ez a legjobb fordítás szerintem. Nagyon jó a ritmikája olyan fülbemászó, ez a hangszimbolika miatt van. A melankónia az, ami nagyon kiérződik belőle. Ezt valószínüleg akkor írta amikor beteg vagy éppen halálérzete lehetett. Ez utóbbi nem szokatlan a költőknél. A vers szerintem megérdemelne egy két díjat.

A bejegyzés trackback címe:

https://alma77.blog.hu/api/trackback/id/tr541634881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása