irodalmi blogozós blogozásom

Ez blog "A többi csak irodalom" Verlaine

Friss topikok

  • alma77: Nem a cipőben hanem a cipóban találja meg az orrát. (2010.01.25. 21:56) Gogol: Az orr
  • alma77: ühüm majd igyekezek:) (2010.01.25. 21:54) Charles Baudelaire: Kapcsolatok
  • ancsyblogja: nekem nagyon tetszik, amit írtál:) szerintem szenzációs. a humor pedig abszolút a te műfajod:) (2010.01.24. 17:56) Dosztojevzkij: Bűn és bűnhődés
  • oFő: csak sejtem, mit akartál mondani az elvált férfival, majdnem meg is sértődtem rajta, aztán mégsem.... (2010.01.20. 20:41) Charles Baudelaire: Egy dög
  • oFő: mindent a fordítók csinálnak! ők tehetnek mindenről! ha jól sikerül a vers, az az ő érdemük, ha me... (2010.01.20. 20:36) Paul Verlain: Költészettan

Linkblog

HTML

Gogol: Az orr

2009.10.30. 11:16 | alma77 | 2 komment

Az egész egy álom szerintem amit egy harmadik személy álmodik vagy éppen Kovajlov (az egyik szereplő). A mű arról szól, hogy Ivan Jakovlevics reggel talál egy orrot a cipőjében felismeri, hogy az Kovajlové, de nem meri visszavinni neki. Eközben Kovajlov keresi az orrát ami életre kelt és megy a városban erre arrra majd a székesegyházba megy. Majd reggel Kovajlov felkel és az orra a helyén van.

Ez egy kritika valaki ellen aki fenhordja az orrát. Szerintem azt akarja ábrázolni, hogy aki magasan hordja az orrát az is néhe elveszítheti azt. Mint aki magasan ül a lovon azt is levetheti a ló. Kicsit belebonyolódtam. Mindegy, de azért még az egyházat is kritikálja hiszen mért pont oda ment volna be? Szerintem szerinte az egyház megvetendő és olyan valótlan mint hogy egy orr csak így szaladgál össze vissza.

Az oruunkat sok mindenre lehet használnipl:

  • növeszteni:
  •  

 

 

 

 

  • egyéb:

 

 

 

 

by:google

A bejegyzés trackback címe:

https://alma77.blog.hu/api/trackback/id/tr591486211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oFő 2010.01.20. 20:45:18

nem a cipőjében, hanem a cipójában találja meg Ivan Jakovlevics az orrot. át kellene ismételni a magánhangzó-harmóniát még érettségi előtt...

alma77 2010.01.25. 21:56:59

Nem a cipőben hanem a cipóban találja meg az orrát.
süti beállítások módosítása