irodalmi blogozós blogozásom

Ez blog "A többi csak irodalom" Verlaine

Friss topikok

  • alma77: Nem a cipőben hanem a cipóban találja meg az orrát. (2010.01.25. 21:56) Gogol: Az orr
  • alma77: ühüm majd igyekezek:) (2010.01.25. 21:54) Charles Baudelaire: Kapcsolatok
  • ancsyblogja: nekem nagyon tetszik, amit írtál:) szerintem szenzációs. a humor pedig abszolút a te műfajod:) (2010.01.24. 17:56) Dosztojevzkij: Bűn és bűnhődés
  • oFő: csak sejtem, mit akartál mondani az elvált férfival, majdnem meg is sértődtem rajta, aztán mégsem.... (2010.01.20. 20:41) Charles Baudelaire: Egy dög
  • oFő: mindent a fordítók csinálnak! ők tehetnek mindenről! ha jól sikerül a vers, az az ő érdemük, ha me... (2010.01.20. 20:36) Paul Verlain: Költészettan

Linkblog

HTML

Charles Baudelaire: Az albatrosz

2009.12.30. 16:35 | alma77 | Szólj hozzá!

Itt az albatrosz kettős szerepet játszik. Egyszerre a földön levő törött szárnyú, ügyetlen lény, aki nem repülni. Viszont menni sem tud mert hatalmas szárnyai túl nehezek és nem tudja őket vonszolni maga után. Remélem el tudják képzelni a kedves olvasók ezt az árva, kitaszított madarat. Másrészről ez egy fennséges lény a vizek nagy madara, aki mint légi herceg járja az eget. Pont ez a két véglet miatt lesz nem vicces groteszk lény az albatrosz. Keveredik a légi tökély, a tisztaság a földi mocsokkal.  Ennek a két színhelynek értékei nem cserélődhetnek fel. Ez a rövid mű kevert,de főként impresszionista hatások találhatók benne. A földön még meg is gyalázzák ezt a szegény állatot, de mikor repül, akkor megcsodálják.  Ez egy újabb ellentmondás az emberek részéről. A gyalázástól lesz igazán szánalomra méltó mind az állt mind az ember, ez bizonyítja azt, hogy a madár nem csak egy szimbólum hanem egy húsvér lény. Ez az amitől magávalragadó lesz e vers.

Nekem is tetszett, bár én nem szeretem kínozni az állatokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://alma77.blog.hu/api/trackback/id/tr741633067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása