irodalmi blogozós blogozásom

Ez blog "A többi csak irodalom" Verlaine

Friss topikok

  • alma77: Nem a cipőben hanem a cipóban találja meg az orrát. (2010.01.25. 21:56) Gogol: Az orr
  • alma77: ühüm majd igyekezek:) (2010.01.25. 21:54) Charles Baudelaire: Kapcsolatok
  • ancsyblogja: nekem nagyon tetszik, amit írtál:) szerintem szenzációs. a humor pedig abszolút a te műfajod:) (2010.01.24. 17:56) Dosztojevzkij: Bűn és bűnhődés
  • oFő: csak sejtem, mit akartál mondani az elvált férfival, majdnem meg is sértődtem rajta, aztán mégsem.... (2010.01.20. 20:41) Charles Baudelaire: Egy dög
  • oFő: mindent a fordítók csinálnak! ők tehetnek mindenről! ha jól sikerül a vers, az az ő érdemük, ha me... (2010.01.20. 20:36) Paul Verlain: Költészettan

Linkblog

HTML

Flaubert: Bovaryné

2009.10.30. 10:55 | alma77 | Szólj hozzá!

Hát elkezdeném akkor én is a blogomat (bár kicsit későn) de szerintem pont időben. Ami késik nem múlik. Egy realista művel kezdeném mert ez még olyan egyszerűnek tűnt. Szóval Emma gyerekkorában sok-sok regényt olvasott amiben röviden annyi állt hogy ha férjhez mész akkor jó meg szép lesz az életed. Ezért hozzá is ment Charle Bovaryhoz aki egy jellemtelen ember volt. Leköltöztek falura majd itt unatkozott, miközben elverte a férje összes vagyonát. Aztán ebbe is beleunt. Itt végre férje észrevette hogy unatkozik és elvitte egy bálba-férje első jó mozdulata. De ez is kudarcba fullad mert Emma megismeri Leont akivel jó néhányszor megcsalja férjét. Azaz csak akrja mert Leon elmegy. Majd megismeri Rudolphe-ot akivel a testi kapcsolat nagyon közös. Férje ezt észre se veszi- én azt sem értem méert vette el feleségül:S. Na, de később elutaznak Rouen-be ahol kedves Emma újra találkozik Leonnal és már nem csak ,,beszélgetnek''. Viszont nem jön be annyira ez a dolog Emmának és azokban a könyvekben amelyeket kiskorában olvasott is sokkal szebben van leírva. Nem bírja elviselni a terhet és a gondolatot amelyet félrelépéseivel tett a vállára és a könnyebbik utat választja. Aki nem tudná mi az annak elmondom öngyilkos lett. Ezzel vége is a műnek, de a plusz ... az hogy a férje nem is tudott semmit a házasságon kívüli életéről.

Jó a mű, de nem nekem szánták:(, és ezért nem is olvastam.

A bejegyzés trackback címe:

https://alma77.blog.hu/api/trackback/id/tr461486142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása